2020-06-30 18:58:08

eTwinning projekt Traditional Music with Makey Makey

Učenici 5.a razreda naše škole su u razdoblju od studenoga 2019. do polovice lipnja 2020. sudjelovali u međunarodnom eTwinning projektu Traditional Music with Makey Makey. Naglasak projekta je na sviranju tradicijskih pjesama preko uređaja Makey Makey. Koautorice projekta su učiteljice glazbene kulture Marijana Franičević i Clotilde Sá (Esmoriz, Portugal). U projektu su sudjelovali i učiteljica matematike i fizike Katarina Kmezić te učitelj informatike António João Lopes (Esmoriz, Portugal). Projektne su aktivnosti integrirane u nastavni plan i program predmeta Glazbena kultura za peti razred.

Više pročitajte klikom na opširnije.

Uvodna aktivnost

Uvodna aktivnost bila je upoznavanje učenika s uređajem Makey Makey. Učiteljica Katarina Kmezić je učenicima održala radionicu na temu strujnog kruga te na zanimljiv i učenicima prihvatljiv način govorila o uzemljenju i predmetima koji provode električnu energiju.

Nakon toga je uslijedio praktičan rad u grupama. Prva je grupa razvrstavala kablove, druga je grupa spojila računalo i uređaj pomoću kablova, a treća grupa je spajanjem zatvorila strujni krug. Učenici su u rukama držali po jedan krokodil kabel s tim da je kod jednog učenika kabel imao uzemljenje. Učenik (uzemljenje) je druge učenike dodirivao po rukama te su „ruke“ počele proizvoditi tonove. Nakon oduševljenja svih učenika, uslijedilo je novo – Makey Makey smo spojili na plodove limuna i mandarina te za prvi put na plodovima svirali uzlaznu i silaznu ljestvicu.

https://padlet.com/marijana_franicevic/qwq3ekgi5k7j

Rezultate ostalih aktivnosti pogledajte na sljedećem linku:

https://www.thinglink.com/scene/1333178366286626817

Obrazovni ciljevi:

- pomoći učenicima u istraživanju uređaja i njegovoj primjeni

- razvijanje IKT vještina

- kod učenika potaknuti motivaciju i kreativnost

- istražiti tradicijsku glazbu užeg zavičajnog područja i upoznati tradicijsku glazbu Portugala

- razviti jezične i komunikacijske vještine

- suradnja i dijeljenje ideja i znanja među učiteljima

- dijeljenje radova učenika

 

Projektne aktivnosti:

- predstavljanje učenika, božićna čestitka, pjevanje hrvatske tradicijske božićne pjesme, razmjena slatkiša putem pošte (birali smo hrvatske proizvode), opisivanje karnevalskih (maškarskih) običaja, pjevanje karnevalske pjesme iz Međimurja, izrada glazbala od kartona i drugih materijala, dvije videokonferencije. Na prvoj videokonferenciji pridružila nam se i ravnateljica škole prof. Valentina Peršin Čubranić.

Kompetencije i vještine stečene tijekom rada na projektu

Projekt je integriran u nastavni plan i program Glazbene kulture za peti razred osnovne škole. Učenici su učili pjevati i svirati pjesme koje su predviđene nastavnim planom i programom, upoznali su se s  tradicijskom glazbom užeg zavičajnog područja (Dalmacija) te s tradicijskom glazbom Međimurja, učili su o vrstama solističkih glasova, trzalačkim glazbalima i manjim vokalnim sastavima, odnosno klapi i klapskoj pjesmi.

Učenici su naučili značenje riječi tradicija te istražili i predstavili karnevalski običaj našega mjesta.

Učenici su naučili pjevati pjesme: Moja diridika, Djetešce nam se rodilo, Tu za repu, tu za len i Lipe li su mlade Kaštelanke. Pjesme su izvedene uz pratnju boomwhackersa, zvončića ili uređaja Makey Makey.

Učenici su izradili glazbala od kartona i drugih materijala tijekom nastave na daljinu.

Učenici su na zadnjoj videokonferenciji predstavili dalmatinsku klapsku pjesmu svojim vršnjacima iz Portugala i upoznali portugalsku tradicijsku pjesmu te uočili razlike u načinu izvođenja (jednoglasje/višeglasje).


Osnovna škola Opuzen