« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
eTwinning projekt Traditional Music with Makey Makey
Učenici 5.a razreda naše škole su u razdoblju od studenoga 2019. do polovice lipnja 2020. sudjelovali u međunarodnom eTwinning projektu Traditional Music with Makey Makey. Naglasak projekta je na sviranju tradicijskih pjesama preko uređaja Makey Makey. Koautorice projekta su učiteljice glazbene kulture Marijana Franičević i Clotilde Sá (Esmoriz, Portugal). U projektu su sudjelovali i učiteljica matematike i fizike Katarina Kmezić te učitelj informatike António João Lopes (Esmoriz, Portugal). Projektne su aktivnosti integrirane u nastavni plan i program predmeta Glazbena kultura za peti razred.
Više pročitajte klikom na opširnije.
Uvodna aktivnost
Uvodna aktivnost bila je upoznavanje učenika s uređajem Makey Makey. Učiteljica Katarina Kmezić je učenicima održala radionicu na temu strujnog kruga te na zanimljiv i učenicima prihvatljiv način govorila o uzemljenju i predmetima koji provode električnu energiju.
Nakon toga je uslijedio praktičan rad u grupama. Prva je grupa razvrstavala kablove, druga je grupa spojila računalo i uređaj pomoću kablova, a treća grupa je spajanjem zatvorila strujni krug. Učenici su u rukama držali po jedan krokodil kabel s tim da je kod jednog učenika kabel imao uzemljenje. Učenik (uzemljenje) je druge učenike dodirivao po rukama te su „ruke“ počele proizvoditi tonove. Nakon oduševljenja svih učenika, uslijedilo je novo – Makey Makey smo spojili na plodove limuna i mandarina te za prvi put na plodovima svirali uzlaznu i silaznu ljestvicu.
https://padlet.com/marijana_franicevic/qwq3ekgi5k7j
Rezultate ostalih aktivnosti pogledajte na sljedećem linku:
https://www.thinglink.com/scene/1333178366286626817
Obrazovni ciljevi:
- pomoći učenicima u istraživanju uređaja i njegovoj primjeni
- razvijanje IKT vještina
- kod učenika potaknuti motivaciju i kreativnost
- istražiti tradicijsku glazbu užeg zavičajnog područja i upoznati tradicijsku glazbu Portugala
- razviti jezične i komunikacijske vještine
- suradnja i dijeljenje ideja i znanja među učiteljima
- dijeljenje radova učenika
Projektne aktivnosti:
- predstavljanje učenika, božićna čestitka, pjevanje hrvatske tradicijske božićne pjesme, razmjena slatkiša putem pošte (birali smo hrvatske proizvode), opisivanje karnevalskih (maškarskih) običaja, pjevanje karnevalske pjesme iz Međimurja, izrada glazbala od kartona i drugih materijala, dvije videokonferencije. Na prvoj videokonferenciji pridružila nam se i ravnateljica škole prof. Valentina Peršin Čubranić.
Kompetencije i vještine stečene tijekom rada na projektu
Projekt je integriran u nastavni plan i program Glazbene kulture za peti razred osnovne škole. Učenici su učili pjevati i svirati pjesme koje su predviđene nastavnim planom i programom, upoznali su se s tradicijskom glazbom užeg zavičajnog područja (Dalmacija) te s tradicijskom glazbom Međimurja, učili su o vrstama solističkih glasova, trzalačkim glazbalima i manjim vokalnim sastavima, odnosno klapi i klapskoj pjesmi.
Učenici su naučili značenje riječi tradicija te istražili i predstavili karnevalski običaj našega mjesta.
Učenici su naučili pjevati pjesme: Moja diridika, Djetešce nam se rodilo, Tu za repu, tu za len i Lipe li su mlade Kaštelanke. Pjesme su izvedene uz pratnju boomwhackersa, zvončića ili uređaja Makey Makey.
Učenici su izradili glazbala od kartona i drugih materijala tijekom nastave na daljinu.
Učenici su na zadnjoj videokonferenciji predstavili dalmatinsku klapsku pjesmu svojim vršnjacima iz Portugala i upoznali portugalsku tradicijsku pjesmu te uočili razlike u načinu izvođenja (jednoglasje/višeglasje).
Za učenike |
• skole.hr |
• http://enciklopedija... |
• Portal za udaljeno u... |
• Odlikaši |
• Klokan bez granica |
• e-lektire |
• http://www.edu.hr/ |
• Hrvatski pravopis |
Časopisi |
Za učitelje |
ostalo |
UPISI U SREDNJU ŠKOLU |